lördag 12 maj 2012

Jävla sekteristdrogpropaganda!

Ok, längesen jag bloggade. Delvis pga att de ändrat layouten så att jag inte förstår den - ja, jag är en fucking aspie - delvis för att jag inte haft lust och delvis för att jag blivit arbetslös och haft annat för mig, och JA delvis för att jag deppat ner mig rejält. Hur länge har jag då varit arbetslös? Hela 11 dagar!!!
Men vi lämnar det.
Jag har fått reda på att sekterister, mer specifikt Scientologer, anlitas för att lära skolungdomar om droger.
Förutom att man kommit fram till att drogundervisning i bästa fall inte har någon effekt alls, i värsta fall har motsatt effekt - jag hittade inte de där jävla sidorna nu när jag googlade, så ni får använda ert kritiska omdöme i det här fallet - så bör man inte lära ungarna fel saker.
Det här är enbart löjligt!
 Och än så länge finns det bara full-längds-film på youtube, men de intressantaste delarna finns här: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/drogforelasning-nikotin_6988673.svd

Jag ska inte säga att droger är dåligt. Jag bara säger att den här killen inte verkar vet någonting om vad han talar om. Och förutom detta är han scientolog och jämställer illegala droger med alkohol, psykofarmaka - det anser jag särskilt stötande eftersom det är en anledning till att jag kan fungera normalt idag - nikotin och, hör och häpna, alvedon!

Jag kan inte uttrycka med ord hur stötande jag finner detta. Så jag ritar en bild.







Fy fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar