lördag 13 oktober 2012

Mitt bortslösade liv

I dagar som dessa anfalls man stundeligen av bittra tankar rörande ens något dystra framtidsutsikter.
Det är trist. Jag råkar vara intelligent nog att inse att jag skulle kunna uträtta mången fin sak om jag bara...kom till skott så att säga.

Jag skulle kunna skriva rätt bra böcker, rita fina serier, snickra tjusiga möbler, ingjuta mod och hopp hos de svaga. (Jag vet inte riktigt i vilket sammanhang jag skulle göra det där sistnämnda, men jag föreställer mig något slags torgmöte.)

Men vad gör man? Sitter i morgonrocken en hel lördag och försöker uppbåda ork att metaforiskt talat börja skyffla bort sin egen avföring som hotar att ta över lyan.

Gnäll gnäll gny. Jag får också tycka synd om mig själv.
Här kommer en bild på sånadär kulturberikare såsom man föreställde sig dem på medeltiden.

Personligen kan jag nog tycka att den till höger är lite småhet. Men så är jag ju en såndär avskyvärd rasblandare också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar